وبلاگی برای نوشته های جذاب و کاربردی

وبلاگی برای نوشته های جذاب و کاربردی

ساخت وبلاگ

امکانات وب

دلیل ارائه خدمات آنلاین و رایگان توسط موسسات حقوقی بزرگ

از جمله خدماتی که بهترین موسسه های حقوقی به متقاضیان ارائه می دهند، مشاوره حقوقی رایگان می باشد. با توجه به حجم گسترده ای از کاری که وکلا معمولا با آن ها سروکار دارند، دیگر وقتی برای مشاوره اولیه وجود ندارد. اما بهترین شرکت های حقوقی همیشه یک وقتی را برای ارائه مشاوره حقوقی رایگان در نظر می گیرند. علاوه بر آن، با توجه به اینکه شیوع ویروس کرونا همچنان ادامه دارد، راه حلی که اینگونه موسسات در نظر گرفته اند، بهره گیری از وکیل آنلاین می باشد. در این مقاله قصد داریم تا در مورد مشاوره حقوقی رایگان و ویژگی های وکیل آنلاین صحبت کنیم.

مشاوره حقوقی رایگان

چرا موسسات بزرگ حقوقی مشاوره حقوقی رایگان ارائه می دهند؟

یکی از دلایلی که اینگونه موسسات اقدام به ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان می کنند، جذب مشتری بیشتر می باشد. باید واقع بین بود که مشاوره حقوقی موردی است که اکثرا افراد مشغول به کار در این زمینه در حال کسب درآمد از این موضوع می باشند. اما اگر شما بشنوید که شرکتی در همان ابتدا مشاوره حقوقی رایگان حرفه ایی را در اختیار شما قرار می دهد، آیا از این موسسه استفاده نمی کنید؟ 

مسلما شرکتی که این کار را انجام می دهد، باعث بیشتر دیده شدن برند خود نیز می شود و افراد  بیشتری درباره آن صحبت می کنند. 

دلیل ارائه خدمات آنلاین توسط موسسات حقوقی بزرگ!

وکیل آنلاین، کلمه ای است این روزها بیشتر بر سر زبان ها افتاده است. استفاده کردن از وکیل آنلاین دارای مزیت های بسیار زیادی می باشد. یکی از این موارد، هدر نرفتن وقت می باشد. چرا که با مراجعه حضوری حتما باید در نوبت ماند. همچنین هزینه های رفت آمد و موارد این چنینی افزایش می باشد. اما با استفاده کردن از وکیل آنلاین، نه تنها در وقت و هزینه صرفه جویی می شود، بلکه در کوتاه ترین زمان ممکن، راه حل اصولی دریافت می کنید.

وکیل آنلاین

حتی ارائه مشاوره حقوقی رایگان می تواند یکی از وظیفه های وکیل آنلاین باشد. بعضی ها بر این باورند که به دلیل اینکه این نوع مشاوره رایگان است، کیفیت لازم را ندارد. اما در واقعیت چنین چیزی کاملا اشتباه است. این خود یک نوع تکنیک بازاریابی در مسائل حقوقی می باشد که تنها بهترین ها آن را انجام می دهند.

جمع بندی

با ذکر تمامی نکات فوق، استفاده کردن از وکیل آنلاین و مشاوره های حقوقی رایگان می تواند کمک بسیار بزرگی در حل کردن دعاوی حقوقی باشد. موسسه حقوقی شهرداد با در دست داشتن ماهرترین تیم وکلا می تواند با کیفیت ترین خدمات را ارائه دهد. شهرداد با تکیه بر دانش تخصصی و سابقه درخشان، می تواند بهترین نتیجه ها را به ارمغان بیاورد.

وبلاگی برای نوشته های جذاب و کاربردی...
ما را در سایت وبلاگی برای نوشته های جذاب و کاربردی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : شهرداد بازدید : 4666 تاريخ : چهارشنبه 20 اسفند 1399 ساعت: 1:09

پاسخ به چند سوال پیرامون مطالبه سفته

سفته چیست؟

سفته یک سند تجاری است که بر اساس آن صادرکننده به دارنده متعهد ‌‌می‌شود و تضمین میکند که به صورت عندالمطالبه و یا در زمانی مشخص مبلغی پول را به وی پرداخت نماید. به طور کلی سفته‌‌ها با هدف پرداخت مبلغی پول  به دیگری در آینده‌‌‌ای نزدیک یا دور استفاده ‌‌می‌شوند.

سفته

حال در این مقاله قصد داریم به چند سوال پرتکرار در مورد مطالبه سفته پاسخ دهیم.

  1. درج تاریخ صدور سفته به چه معناست؟

منظور از درج تاریخ صدور سفته، همان تاریخی است که صادرکننده سفته مورد نظر را به دارنده تحویل ‌‌می‌دهد.

  1. آيا تنها يك امضاء روی سفته جهت به مطالبه سفته كفايت مي‌كند ؟

اگر متعهد یک نفر است یک امضاء کافی است.

  1. چطور مبلغ معینی برای سفته درج کنیم؟

پس از تهیه سفته، متنی را ‌‌می‌بینید که در حاشیه آن درج شده است که این متن بیان کننده سقف مبلغی است که شما ‌‌می‌توانید نسبت به پرداخت آن تعهد دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که این متن که بیانگر سقف مبلغ است، به معنای عدم نیاز برای درج دقیق مبلغ مورد نظر شما نخواهد بود. لذا به سقف تعیین شده در حاشیه اکتفا نکرده و مبلغ مورد نظر خود را به صورت دقیق ذکر نمایید. یادتان باشد که در درج مبلغ مورد نظر به حروف الزام خواهید داشت. در صورتی که به این دو نکته توجه داشته باشید، میتوانید از راه‌‌های احتمالی برای سوء استفاده از سند صادر شده جلوگیری نمایید.

مطالبه سفته

  1. چگونه گیرنده وجه را تعیین کنیم؟

در این قسمت شما دو انتخاب خواهید داشت. ‌‌می‌توانید این سند تجاری را در “وجه حامل”  صادر کنید و یا برای آن شخص معینی را در نظر بگیرید. سفته‌‌های در وجه حامل و سفته‌‌های حواله کرد به شخص معین دیگر را ‌‌می‌توان به سایرین انتقال داد. پس اگر ‌‌‌نمی‌خواهید تا سفته شما در بازار بین افراد دست به دست بچرخد و برای پاسخ به مطالبه سفته خود با اشخاصی که هیچ وقت آنها را ندیده اید، مواجه شوید نسبت به ذکر نام دقیق گیرنده سفته اقدام کنید. ضمن اینکه باید عبارت “حواله کرد” موجود در سفته را خط بزنید و نیز قید فرمایید که گیرنده هیچ گونه حقی برای انتقال این سند به دیگری نخواهد داشت.

  1. چگونه تاریخ تادیه سفته تعیین کنیم؟

برای تعیین تاریخ تادیه ‌‌می‌توانید آن را عندالمطالبه و یا پرداخت در موعد مقرر در نظر بگیرید. در صورت تعیین مدت، میتوانید از روش‌‌های مختلفی برای درج تاریخ استفاده نمایید که درج تاریخ دقیق رایج ترین راه است. به عنوان مثال: 99/12/06

  1. مطالبه سفته و چک چه تفاوتهایی دارند؟

از تفاوتهای سفته با چک ۳ مورد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و هر سه مورد نشان از این دارد که اخذ چک به مراتب مناسب‌تر به حال طلبکار می باشد و وصول بدهی با اخذ چک با تضمین بیشتری همراه خواهد بود .

 مطالبه سفته برخلاف چک نیازمند ابطال تمبر معادل دو نیم درصد می باشد اما چک با مراجعه به بانک و اخذ گواهی عدم پرداخت واخواست شده تلقی خواهد شد لازم به ذکر است مزیت واخواست این است که دارنده چک و یا سفته می‌تواند قبل از قطعیت حکم محکومیت نسبت به توقیف اموال صادر کننده چک و سفته اقدام نموده و برابر قانون نحوه اجرای محکومیتهای مالی نسبت به توقیف دارایی‌های ایشان تا تعیین تکلیف رای صادره پیش دستی نماید .

همچنین شما میتوانید برای پاسخ به سوالات بیشتر در رابطه با مطالبه سفته و یا مشورت با وکیل متخصص به اپلیکیشن وکالت شهرداد مراجعه کنید.

وبلاگی برای نوشته های جذاب و کاربردی...
ما را در سایت وبلاگی برای نوشته های جذاب و کاربردی دنبال می کنید

برچسب : مطالبه سفته,سفته,اپلیکیشن وکالت, نویسنده : شهرداد بازدید : 323 تاريخ : چهارشنبه 6 اسفند 1399 ساعت: 22:11

بررسی دو قفل دیجیتالی کاداس و فیلیپس و مقایسه اجمالی آنها

یکی از زیباترین قفل‌های دیجیتال ساخت چین قفل کاداس می‌باشد. این شرکت انواع قفل‌های دیجیتال با دستگیره و بدون دستگیره و پول و پوش را تولید و روانه بازار کرده است. ظاهر زیبا و تبلیغات گسترده‌ی این برند باعث شده به تازگی جایی برای خود در بازار قفل دیجیتال پیدا کند

قفل فیلیپس هم ساخت کشور چین است، در واقع برادر دو قلوی قفل کاداس محسوب می‌شود. چرا که این دو برند شباهت‌های بسیار زیادی به هم دارند. ولی کمپانی تولید کننده سعی کرده که ظاهر هر برند را متفاوت خلق کند تا بتواند قیمت‌ها را متفاوت اعلام کنند. به همین دلیل در این مقاله تلاش خواهیم کرد قفل دیجیتال فیلیپس  و کاداس را مورد واکاوی قرار دهیم شما عزیزان در انتخاب قفل دیجیتال دچار اشتباه نشوید و حریدی موفق و هوشمندانه را انجام دهید.

قفل کاداس

مدل های دستگیره دار

مدل‌های دستگیره‌دار قفل کاداس L7 و S8 می‌باشند. البته مدل‌های مشابه زیادی نیز وجود دارد که اکثر آن‌ها دارای رمز، کارت، اثر انگشت و کلید مکانیکی هستند. قیمت حدودی این محصولات در چین حدود 80 دلار آمریکا می‌باشد و به راحتی در سایت چینی Alibaba قابل رویت و در دسترس است. این محصولات ظاهر خوبی دارند و از نظر کیفیت در رده متوسطی قرار دارند.

از مدل‌های دستگیره‌دار قفل فیلیپس می‌توان به سه قفل 7100، 7200 و 7300 اشاره کرد. تقریباً این سه قفل دارای روش سه گانه دسترسی (رمز، کارت و اثرانگشت) هستند. اما لازم به ذکر است که بدنه آن‌ها هیچ تفاوتی با قفل کاداس ندارند. البته می‌توان اذعان کرد بدنه تمامی قفل‌های چینی تقریباً یکسان است.

در مجموع هرچند که قفل‌های دیجیتال فیلیپس و کاداس از نظر ظاهر شبیه قفل‌های پیشرفته امنیتی هستند، اما متأسفانه از ضعف‌های بزرگ امنیتی برخوردار هستند. به عنوان نمونه این قفل‌ها هیچ کدام مجهز به قفل کودک نیستند که در قفل های پیشرفته ضعف محسوب میشود.

قفل فیلیپس

مدل‌های پول و پوش قفل کاداس و قفل فیلیپس

علاوه بر مدل‌های دستگیره‌دار، قفل کاداس مدل‌های پول و پوش زیبایی نیز دارد. از معروف‌ترین مدل‌های پول و پوش آن K7 که مدل قدیمی است و K9 که به‌روز و به‌صرفه و زیبا است و KX که قیمت بالایی دارد را می‌توان نام برد. مدل K9 مدلی است که با این‌که تولید چین می‌باشد، کیفیت قابل قبولی دارد و قیمت آن نیز در فروشگاه‌های چین حدود 160 دلار آمریکا است که قیمت قابل قبولی را ارائه می‌کند به‌طور کلی این مدل ارزش خرید متوسط رو به بالایی دارد.

از مدل‌های معروف پول و پوش قفل فیلیپس می‌توان به 9100 و 9200 اشاره کرد. هر چند که این دو مدل نسبت به دیگر مدل‌های قفل فیلیپس از کیفیت بهتری برخوردار هستند. اما متأسفانه قیمت بالای این دو محصول به نسبت کیفیت و آپشن‌های آن‌ها بسیار بالا است. در حالی که می‌توان با پرداخت مبلغ مشابه، برندهای معتبر جهانی یال و سامسونگ را خریدار کرد. لازم به ذکر است که قیمت این مدل‌ها حدوداً از 250 دلار شروع می‌شوند.

با همه ی این تفاسیر و در مجموع نبود قفل کودک (Safe Button) بزرگ‌ترین شکاف امنیتی قفل‌های دیجیتال کاداس و فیلیپس میباشد.

شما با توجه به نیاز و کاربرد خود میتوانید انواع مختلف قفل کاداس یا قفل فیلیپس و یا برندهای معتبر جهانی دیگر را با ضمانت و خدمات پس از فروش از مجموعه کارن بخرید

وبلاگی برای نوشته های جذاب و کاربردی...
ما را در سایت وبلاگی برای نوشته های جذاب و کاربردی دنبال می کنید

برچسب : قفل فیلیپس,قفل کاداس, نویسنده : شهرداد بازدید : 394 تاريخ : دوشنبه 4 اسفند 1399 ساعت: 0:36

نحوه مطالبه سفته به زبان ساده

سفته چیست؟

سفته‌ نوشته‌ای است که به موجب آن، شخص تعهد به پرداخت مبلغی مشخص در تاریخی معین به حساب دیگری می‌کند. اگر کسی به دیگری بدهکار باشد، می‌تواند آن را در یک نوشته معمولی نیز متعهد شود و به طلبکار بدهد اما به دلیل اینکه سفته یک سند تجاری محسوب می شود و در قانون نیز برای اسنادد تجاری، امتیازاتی در مقایسه با اسناد عادی در نظر گرفته شده است، بیشتر افراد ترجیح می‌‌دهند سندی که به این منظور دریافت می‌کنند، در قالب سفته باشد. بر این اساس، بدهکار با دادن سفته به طلبکار تعهد می‌کند که بدهی خود را در تاریخی معین بپردازد و اگر به تعهد خود عمل نکرد، طلبکار می‌تواند به دادگاه مراجعه کرده و با امتیازات پیش‌بینی شده در قانون، در مقام وصول طلب خود برآید.

اگر طلبی در قالب سفته باشد، در مقایسه با طلبی که در یک سند عادی منعکس شده دارای امتیازات بیشتری است؛ شخص می‌تواند برای وصول وجه سفته به دادگاه عمومی حقوقی مراجعه و با تقدیم دادخواست مطالبه سفته به این دادگاه، وجه خود را از این طریق مطالبه کند.

مطالبه سفته

جهت مطالبه وجه سفته چه زمانی باید اقدام شود؟

تمامی سفته ها دارای دو نوع تاریخ می باشند: تاریخ صدور و تاریخ سررسید.

برای مطالبه سفته تاریخ صدور آن ملاک نیست بلکه ملاک عمل، زمانی است که تاریخ سررسید فرا رسیده است.

اهمیت تاریخ سررسید بدین جهت می باشد که اگر صادرکننده به تعهدش عمل نکند، وقتی دارنده می خواهد که مطالبه سفته کند، میتواند ظرف ده روز از تاریخ سررسید سفته، مطالبه سفته کند و ظرف یکسال از تاریخ سررسید علیه صادرکننده و سایر مسئولین سفته طرح دعوا نماید.

اگر سفته ظرف ده روز از تاریخ سررسید، واخواست نشود امکان استفاده از شرایط توقیف اموال (تامین خواسته) ممکن نیست مگر اینکه حدود ده تا بیست درصد ارزش سفته بعنوان خسارت احتمالی به صندوق دادگستری واریز گردد. (یعنی اگر سفته قدیمی باشد تنها راه توقیف اموال، پرداخت خسارت احتمالی می باشد)

نکته مهم این است که اگر صادرکننده اموالی نداشته باشد، در اینصورت لازم نیست که سفته واخواست شود چرا که می بایست ٢/٢۵ درصد مبلغ خواسته علاوه بر هزینه دادرسی، به عنوان هزینه واخواست، پرداخت گردد.

مطالبه سفته چگونه است؟

جهت مطالبه سفته به کجا باید مراجعه شود؟

اگر مبلغ سفته تا ٢٠ میلیون تومان باشد، شورای حل اختلاف محل اقامت صادرکننده (خوانده) صالح است اما اگر مبلغ آن بیش از ٢٠ میلیون تومان باشد، مرجع صالح دادگاه حقوقی محل اقامت خوانده می باشد.

هزینه دادرسی در دادگاه ٣/۵ درصد مبلغ سفته است و در شورای حل اختلاف نصف آن می باشد.

مدارک لازم جهت مطالبه سفته

گام اول و بسیار مهم در ارائه دادخواست مطالبه وجه سفته، تنظیم یک دادخواست مدون و قانونی توسط یک وکیل دادگستری می باشد تا بتواند به تمامی جنبه های موضوع دعوا در دادخواست اشاره نماید.

برای مطالبه سفته می بایست مدارک زیر را تهیه و ضمیمه دادخواست نمایید:

    کپی برابر اصل سفته

    کپی برابر اصل واخواست سفته (اگر انجام شده است)

    کپی برابر اصل کارت ملی خواهان

    کپی برابر اصل مستنداتی که سفته را دریافت نموده اید (اختیاری)

    اصل وکالتنامه وکیل (اگر وکیل دارید)

هم چنین شما میتوانید برای پاسخ به سوالات بیشتر به اپلیکیشن وکالت شهرداد مراجعه کنید و پاسخ کامل این سوال ها و بسیاری از سوالات دیگر را به دست آورید.





 

وبلاگی برای نوشته های جذاب و کاربردی...
ما را در سایت وبلاگی برای نوشته های جذاب و کاربردی دنبال می کنید

برچسب : مطالبه سفته, نویسنده : شهرداد بازدید : 321 تاريخ : شنبه 2 اسفند 1399 ساعت: 23:22

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :